Kültür Sanat ve Edebiyat

  • Yazı boyutunu yükselt
  • Varsayılan yazı boyutu
  • Yazı boyutunu düşür

Paylaş

Kültür Sanat ve Edebiyat

Tolgahan Çoğulu - Mikrotonal Gitar

Ayarlanabilir Mikrotonal Gitar (Adjustable Microtonal Guitar); 2008 yılında Tolgahan Çoğulu tarafından tasarlanmış, aynı yıl İstanbul Teknik Üniversitesi Dr. Erol Üçer Müzik İleri Araştırmalar Merkezi bünyesinde Prof. Şehvar Beşiroğlu yürütücülüğünde bir bilimsel araştırma projesi olarak kabul edilip finanse edilmiş ve 2009 yılında Ekrem Özkarpat tarafından yapımı tamamlanmıştır.

Mikrotonal gitarın patenti alınmıştır. Mikrotonal klasik/elektrik/bas gitar veya mikrotonal bağlama/buzuki/mandolin almak isteyenler, Bu e-posta adresini spambotlara karşı korumak için JavaScript desteğini açmalısınız adresine mail atabilirler.

Tolgahan Çoğulu, Ayarlanabilir Mikrotonal Gitarı Walter Vogtun gitardaki entonasyon sorunlarını çözmek için 1985 yılında icat ettiği hareketli perdeli Vogt gitarından esinlenerek tasarlamıştır. Ayarlanabilir Mikrotonal Gitarda her telin altında bulunan kanallar aracılığıyla tüm perdeler hareket ettirilebilmektedir. Ayrıca gitar klavyesine istenilen miktarda perde eklenip çıkarılabilir.

Ayarlanabilir Mikrotonal Gitarın yapılışında üç temel hedef vardır:
1) Makamsal müzikleri gitar ile çalabilmek.
2) Çağdaş klasik Batı müziğindeki mikrotonal müzikleri çalabilmek.

3) Eşit tampereman sistem dışındaki akort sistemlerini çalabilmek.

MİKROTON VE MİKROTONAL MÜZİK
Klasik Batı müziğinde eşit tampereman olarak adlandırılan sistemde bir oktavda 12 yarım ses vardır. Standart klasik gitarlarda perde aralıkları ve piyanolarda tuş aralıkları yarım sestir. Yarım sesten daha az olan aralıklara klasik Batı müziği teorisinde mikroton denmektedir. Mikrotonların kullanıldığı çağdaş klasik Batı müziği eserleri mikrotonal müzik olarak adlandırılmaktadır. Örneğin Meksikalı besteci Julian Carrillo bazı eserleri için bir oktavı 96 aralığa bölmüş ve bu sesleri kullanmıştır.

Devamını oku...
 

Meral - Yaman Okay Açık Kitap Dolabı Projesi

“RAFTA BEKLETMEK KİTABA EZİYETTİR!”

Bizler an itibariyle 1581 kişiden oluşmuş bir face book grubuyuz. Hem eski günleri anarak hemde dostlarımızla yeniden bir araya gelerek buyuk mutluluklar yaşıyoruz. Ancak aynı zamanda semtimize de bir araya gelmişken faydalı olmak amacıyla bazı projeler üretiyoruz.

“Emek Bahçelievlerde büyümüş yüzlerce insan bir araya geldi ve hem semtlerine vefa borçlarını ödüyorlar hem de özledikleri o eski güzel günlere eski dostları ile yeniden dönüyorlar.

Herhangi bir dernek, parti vb değil sadece face book üzerinden birbirini bulan bu insanlar, semtlerinden gelen seslere de kulak vererek sosyal medyanın gücünü gösteriyor”

MERAL – YAMAN OKAY AÇIK KİTAP DOLABI PROJESİ

Bahçelievler 5. Caddede yer alan ve hemen hepimizin çocukluğunda en az bir kere oynadığı eski adıyla Filli Park yeni adıyla Fatih Terim parkı içerisinde ülkemizde örneğine çok az rastlanan ki bir tane Bursa da olduğunu öğrendik, bir projeye daha imza atmak üzereyiz. Açık (Özgür) Kitap Dolabı. Face Book üzerinde sohbetlerde gündeme gelen bir proje yaz başından beri epeyce yol aldı.

Devamını oku...
 

1968-1980 Kavga Günleri / A. Yağmur Tunalı

A. Yağmur Tunalı

1968-1980 Kavga Günleri

“İki işim vardı: Birincisi ülkücülük, ikincisi şiir. Bunlar hayatımı dolduruyordu” diyor Yağmur Tunalı. 1968-1980. Zor yıllar. Kavga yılları. Tunalı nasıl teşkilatlanıldığını, “ters bakmak”tan “silah var” blöfüne kadar nasıl direnildiğini anlatıyor. Bunlar çok yazılacak ve Tunalı bunları yazmış. Fakat mücadelenin şiiriyle, tiyatrosu ile, dergiciliği ile sanat cephesini; sosyolojik, psikolojik tahlilleriyle kökünü ve sebebini de yazmış. Bu kitabı o yılları hatırlamak veya öğrenmek için, o yılların isimlerini birinci elden tanımak için okuyabilirsiniz. Ama isterseniz bugün Türkiye’de olan biteni anlamak için de okuyabilirsiniz.

 

Kündekâri tekniği üniversite de seçmeli ders

Üniversitede Türk ahşap sanatı ‘Kündekari’ tekniğinin yok olmaması için çalışma yürütüyor. Teknik ağaç işleri mühendisliği bölümü öğrencilerine seçmeli ders olarak veriliyor.

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Ağaç İşleri Endüstri  Mühendisliği Bölümü Öğretim Görevlisi Mehmet Yüksel, üniversitenin destekleriyle yaptıkları ‘Gerçek Kündekari Tekniğinin Modern İç Mimariye Adaptasyonu’ projesi kapsamında kündekari tekniğini Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği Bölümü öğrencilerine seçmeli ders olarak vererek gelecek nesillere aktarmaya çalıştıklarını söyledi.

Mehmet Yüksel, kündekari tekniğinin Selçuklu Devleti döneminde zirveye  ulaştığını vurgulayarak, şöyle devam etti: “Selçuklulara has pek çok figür ve kompozisyonlar bu tekniğe adapte  edilmiş. Biz de kendi kültürümüzün bir parçası olduğu için kündekari tekniğini yaşatmak adına bu konu üzerinde çalışmaya karar verdik. Bu tekniği Türkiye’de yapan çok az insan var. Bunu öğrenip geliştirinceye kadar çok emek harcadım. Bunun tasarımını bilen yoktu. Ben de var olan mevcut kompozisyonlardan çizim tekniklerini öğrenmeye çalıştım. Bunun sonunda bölümümüzde ‘Türk ahşap sanatında kündekari tekniği üretimi’ diye seçmeli bir ders açtık. Bu tekniği bazı öğrencilere öğreterek yaşatmaya çalışıyoruz.”

Kaynak: Hürriyet.com devamı için

 

Yüz Türk Edebiyatcısı

Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Hazırlanmış Yüz Türk  Edebiyatcısının Hayatını Anlatan Çok Güzel Bir Site.

http://yuzturkedebiyatcisi.meb.gov.tr/

 

Edebiyatın 100'ü

 

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından tavsiye edilen yüz temel eser ve yazarlarının hayatlarından kısa kesitler…

Edebiyatın 100’ü, TRT ekranlarında…

 

3. Uluslararası Engelsiz Film Festivali 20-25 Mayıs 2013

3. ULUSLARARASI ENGELSİZ FİLM FESTİVALİ KISA FİLM
YARIŞMASI BAŞVURULARI BAŞLADI


Mind the AD-İstanbul tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenecek olan 3. Uluslararası Engelsiz Film Festivali 20-25 Mayıs 2013 tarihleri arasında hayata geçiyor.

Engellilik, iş göremezlik konusunda kısa ve uzun metrajlı filmlerle toplumda farkındalık yaratmayı ve bu bilincin güçlenerek yayılmasını sağlamayı hedefleyen Uluslararası Engelsiz Film Festivali; “Herkes İçin Eşit Yaşam Koşulları, Eşit Saygı ve Adalet” ana temasıyla çalışmalarını sürdürmeye başlamıştır.

Devamını oku...
 

Burhan Doğançay Vefat etti

ÇAĞDAŞ TÜRK SANATININ ÖNDE GELEN İSİMLERİNDEN BURHAN DOĞANÇAY VEFAT ETTİ

Ressam Burhan Doğançay, 84 yaşında İstanbul’da hayatını kaybetti. Doğançay’ın cenazesi, 19 Ocak’ta Bodrum’da toprağa verilecek.

Doğançay Müzesi’nde yapılan açıklamaya göre, Burhan Doğançay, bu sabah tedavi gördüğü Amerikan Hastanesi’nde vefat etti.

Burhan Doğançay için 18 Ocak Cuma günü Teşvikiye Camisi’nde cenaze namazı kılınacak. Doğançay’ın cenazesi, vasiyeti üzerine 19 Ocak Cumartesi günü Bodrum Turgut Reis’te Karabağ Mezarlığı’nda toprağa verilecek.

Türkiye’nin ilk kişisel Modern Sanat Müzesi olan Doğançay Müzesi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin ana sponsorluğunda. her yıl geleneksel olarak “İlköğretim Okulları Resim Yarışması” düzenliyordu.

Burhan Doğançay

Ressam Burhan Doğançay, 1929’da İstanbul’da doğdu. Babasının teşvikiyle resim çalışmalarına başlayan Doğançay, Ankara Üniversitesi’nde hukuk eğitimi aldı ve 1955’te Paris’te ekonomi doktorasını bitirdi. Doğançay, bir yandan akademik eğitimine devam ederken, diğer yandan resim çalışmalarını hiç aksatmadan sürdürdü.

Devamını oku...
 

Şeyh Hayrullah Tâceddin er-Rifâî Külliyâtı

TASAVVUF > Rifâîlik Serisi

Şeyh Hayrullah Tâceddin er-Rifâî Külliyâtı

Yayına Hazırlayan: Selami Şimşek
Ebatları: 13.5x21 cm
Sayfa Sayısı: 520
Liste Fiyatı: 25 TL

Şeyh Hayrullah Tâceddin er-Rifâî Külliyâtı, giriş ve beş bölümden meydana gelmektedir. Giriş kısmında Seyyid Ahmed er-Rifâî, Rifâî tarîkatinin İstanbul’da yayılışı, Rifâîlik’te mûsikî ve son asırda İstanbul’da yetişmiş Rifâî mûsikîşinâslar, Hayrullah Tâceddin Efendi’nin hayatı ve eserleri hakkında bilgi verilmiştir. Diğer beş bölümde ise sırasıyla Güldeste-i Dervîşân, Gülgonca-i Âşıkân, Mecmûa-i İlâhiyyât, Mersiye-i Cenâb-ı Seyyidü’ş-Şühedâ ve Zübdetü’l-Ahlâk adlı eserlerin yeni harfli orijinal metinleri yer almaktadır. Çalışmanın sonunda Hayrullah Tâceddin Efendi’nin şahsı, âilesi, tekkesi ve tarîkatı ile ilgili belge, fotoğraf ve dokümanların yanı sıra, güftesi ve bestesi Hayrullah Tâceddin Efendi’ye âit veya güftesi kendisine bestesi başka mûsikîşinâslara ait ilâhi ve şarkıların notalarına yer verilmiştir.

Kaynak: Revak Kitabevi

 


Sayfa 14 - 27


Copyright © 2011 - ... Designed by  
Her hakkı saklıdır.